Royal blunder sees new baby Archie given different parents | UK News

The Royal Family website has wrongly said the newest member of the monarchy was the “first child of the Duke and Duchess of Cambridge”.

The error was made just minutes after it was revealed the baby was officially named Archie Harrison Mountbatten-Windsor.

He was given his own page on the website along with a photo of him with Harry and Meghan but it seems that whoever wrote the words was not clear that his parents were the Duke and Duchess of Sussex.

The page announced the right day and time of his birth before describing him wrongly as the “first child of the Duke and Duchess of Cambridge”.

It mistakenly gave the impression that William and Kate, who were helping pupils clean up a beach in Wales, had four children.

They were hundreds of miles away from the excitement that greeted the world debut of Archie, the first son of Harry and Meghan.

The picture on Archie's page was correct - but the titles of his parents were not
Image:
The picture on Archie’s page was correct – but the titles of his parents were not

Minutes later, however, the page was corrected to name his real parents – the Sussexes.

The Cambridges have three children – George, Charlotte and Louis.

It was not the first mishap in the handling of Archie’s birth.

Just before 2pm on Monday, a brief statement from the palace said that Meghan had gone into labour and 40 minutes later Archie’s birth was confirmed.

But the birth actually happened at 5.26am that day.

The couple’s PR chief Sara Latham told The Daily Telegraph that this was due to emails failing to send.

Leave A Reply

Your email address will not be published.